f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · a·v·p | Kolumny | cadm | Mruuuczanka [part 2]

cadm

Mruuuczanka [part 2]

PO'MRRUUU'KIWANIE O POSTACIACH
  • DUNYA
    ciekawa postać, posiada na swoim wyposażeniu Snajperkę, Miotacz Ognia, Pistolet; niby standard ale każda z tych broni jest niesamowicie skuteczna - różny jest natomiast cel użycia danej broni - Pistolet > idealny na mniejsze Alieny (Runner i Drone), nadaje się szczególnie na Runnera - jeśli nie zdążysz przekuć go snajperą, polecam pistolet i strzelanie przed lub w jego głowę, 12 pocisków to wystarczająco dużo żeby do Ciebie nie doleciał; jeśli chodzi o ludzi - pomaga wytrenować odruch celowania w głowę, ta zabawka poprawia zdecydowanie celność, szczególnie po przesiadce na Pulsa - do strzelania headshotów; najefektywniejsza amunicja to pociski przeciwpancerne - ostro walą a na niedużą odległość i celnym strzelaniu powalą nawet Predaliena czy Pretoriana (hs) - Miotacz Ognia > niesamowita broń, lubię ją bo ma coś w sobie; płomień ma dość duży zasięg i samemu trzeba wybadać i wyczuć go; opracowałem 2 techniki na używanie go: # przeciwko Alienom - używamy miotacz ognia jakbyśmy chcieli zamiatać podłogę, palimy w ziemię, przed nosem Aliena - ważne bo sam w niego wejdzie, kiedy 'tańczy' dookoła nas zawsze celownikiem bądźmy 0,5 do 1 cm przed nim, a sam wejdzie w ogień z naszego palnika podczas 'tanga' # przeciwko Ludziom i Predatorom - tej sytuacji nie ma się co bawić i rozdrabniać, celownik na wysokości głowy ogień ciągły i lekka rotacja o średnicy 2 cm na ekranie - czemu? bo mniej widzi naszą pozycję, częściej pudłuje i w końcu oberwie flameshota, po dojściu do wprawy ludzie będą padać jak muchy, działa jak 'headshot' tylko bardziej widowiskowo ;) aby pokazać dokładniej co należy robić i aby się to zaczęło udawać na dole przedstawiam 'screen'sa' który pokazuje zasięg jak i 2 sposoby użycia podpalony ruchomy cel zawsze można dobić pistoletem

    - Snajperka najpotężniejsza broń w grze, zbliżenie na większy dystans czyni ją niesamowicie groźną a bez zbliżenia zbiera takie samo żniwo co na odległość; ale może do konkretów; zabija jednym strzałem więc nie trzeba się zastanawiać nad dokładnością oddania strzału (przynajmniej na początku) później strzały i celność dojdą do wprawy takiej że będą po prostu odruchem ;) masz broń która doniesie i celnie strzeli w każdą część mapy niezależnie od odległości celu, tam gdzie był celownik to miejsce oberwie (pod warunkiem że nie było ghosta-ale o tym później); masz 10 kul więc szanuj je, w nagłym ataku większej ilości przeciwników możesz potrzebować tych naboi dlatego staraj się być 'pewnym celu' w chwili oddania strzału; na pewno pomoże tobie szybka zmiana wizji (przełączenie się na noktowizor) kóra podniesie detale niewyraźnego kamuflażu Predatora, czy podniesie chociażby kontrast na mapie aby niektóre postacie były nieco bardziej widoczne, nie wspominając o ciemnych mapach, gdzie rzadko kiedy widać cokolwiek ;) tutaj dodam że z tym noktowizorem trzeba jednaj uważać bo można się oszukać, jeśli staniemy na ciemnej mapie a będą jakoś niegroźnie powieszone światełka może być efekt że po włączeniu noktowizora będziemy widzieli zdecydowanie mniej niż wcześniej ;) reszta to już trening i opanowanie pewnych umiejętności, trzeba czasem pomyśleć czy wejść i zakampić w jakiejś dziurze, czy ruszyć na otwarty teren i pobawić się w strzelanie do latających Alienów; do tego dochodzi jeszcze zaplanowanie trasy Swojej wędrówki, aby na bieżąco uzupełniać brakującą amunicję, zebrać apteczkę czy pancerz .. powiecie że to detale - ale te detale stanowią o tym że idzie się dalej ;); kiedy widzicie Aliena robiącego pounce w Waszym kierunku, odskoczcie na bok kiedy będzie leciał w Waszym kierunku, po wylądowaniu najczęściej zrobi skok do góry - wtedy jest trupem - bo wiecie gdzie wyląduje, wystarczy nacisnąć fire przy jego lądowaniu, najczęściej pada martwy; mając problem z runnerem śmigającym dookoła Was czasem kucnijcie, i strzelcie kiedy będziecie z nim na mniej więcej jednym poziomie, prawidłowo oddany strzał wyeliminuje ghosta i możecie podreptać dalej; nauczcie się wskakiwać na 'krzywe tekstury' np. na mapie coumpand aby wejść na murek ogrodzenia, potem można wykorzystać te same umiejętności na jungle aby wejść na drzewo na 2 poziom bez drabiny lub na mapie castaway na jedna z górek i podziwiać 'widoki' ;)(jak się jest snajperem, wystarczy wykorzystać zbliżenie)

    nie podam gotowych rozwiązań w 100%, bo powinniście wypracować je sobie sami, ale kilka metod na dobry trening na pewno się przyda:
  • pistolet kontra wristy Light Preda > ten sposób pozwala przyzwyczaić się do zachowania Predatora i jego poruszania, że w momencie kiedy on skoczy można ocenić gdzie spadnie i już czekać tam z lufą - sam Predator może się podszkolić w poruszaniu i unikach
  • strzelanie do latających Alienów - żywe rzutki, mapa coumpand lub lucifersfate byłyby na ten trening dość dobre
  • strzały w wyskakujące postacie z za rogu budynku lub korytarza - na początek walić aby się nauczyć na max 2 strzały, następnie pomieszać wyskakujących i np. celuje Corporate a wyskakują Marinsy - puścić podpuche Rykova TK jak znalazł ;) quarantaine na 'długiej' idealna tego typu ćwiczenia to tylko kwestia wyobraźni i po prostu trzeba grać..
    GHOST > czasami się zdarza że ofiara bryzga płynami fizjologicznymi ale jakby nigdy nic biegnie dalej, niedopracowany kod gry, różnice w pingu oraz inne dziwne okoliczności sprawiają że dany strzał trafia w miejsce gdzie przed chwilą na ekranie był przeciwnik ale już go tam nie ma więc nie denerwować się i strzelać dalej aż padnie ;)

  • RYKOV
    człowiek orkiestra, dlaczego ? repertuar jego broni pozwala mu zdrowo grać na nerwach pozostałym graczom he he; uzbrojenie będące na jego wyposażeniu jest wprost mordercze:
    - Pistolet > powtarzać się nie będę więc przeczytaj w opisie Duny'i
    - Karabin Pulsacyjny (popularnie puls lub pierdziawka) > jedna z najciekawszych broni dostępna w grze, wydajna i efektowna; duży zasięg przy 99 nabojach i bardzo celnych strzałach nawet przy większych odległościach czynią z niego prawdziwego mordercę, 8 granatów w zasobniku po wielokroć zwiększa siłę ognia; głównym celem pulsa zawsze powinna być głowa, nic innego ponieważ dokładna seria po 'kasku' szybko pozbawia życia Twojego przeciwnika, ludzi wprost powala na ziemie, predator szybko gubi maskę (nie może użyć wizji) którą potem należy równie szybko zniszczyć (niech poszuka drugiej), Alieny szybko sypią się pod jego wpływem; co ukrywać - dobra broń; aby strzelać z niego dobrze i dojść do pięknych hs'ów potrzeba trochę wprawy i farta oraz wyczucia pingu, jeśli różnica jest dość duża powinno się strzelać tuż przed głową celu jeśli nie od razu celować w 'baniak'; inaczej jest z nadami, pięknie jest jeśli trafia się centralnie (maksymalne obrażenia) ale jeśli nie posiada się jeszcze takowej wprawy najlepiej jest strzelić w ziemię tuż przy celu lub w jej okolicach, zawsze coś nasz przeciwnik zbierze od wybuchu; jeśli przeciwnik używa 'crouchwalk'a' nie zastanawiałbym się nad posłaniem ku niemu jednego 'nada' tak na samym początku (dokończyłbym go serią z pulsa jeśli przeżyje nad);
    warto często zmieniać kierunek marszu i podskakiwać, aby utrudnić jak się najmocniej da wycelowanie przez Snajpera; dość częste obroty dają nam rozeznanie w sytuacji czy nie mamy 'ogona' a jeśli on jest ..; często przeciwnik nie jest przekonany co go zabiło ponieważ tak szybka zmiana kierunku czasem nie jest widoczna u przeciwnika na ekranie; patent na szybki obrót do którego jednak potrzeba trochę wprawy polega na podskoku i szybkim ruchu myszką, pozwala to na bardzo szybką zmianę kierunku marszu i sprawdzenie co jest za Naszymi plecami; na różnych mapach możemy spotkać różnego rodzaju metalowe pudła, na niektóre da się wskoczyć (łatwo rozpoznać ściętą górną krawędź) i w ten sposób po umiejętnym zasłonięciu się z zaskoczenia wykończyć przeciwnika (np. verlock); skrzynki z amunicją przeznaczone dla naszego karabinka są zielone więc nie ma sensu zbierać srebrnych (szarych) - w nich znajdziemy tylko magazynki i amunicję do pistoletu jednak i one się przydają ze względu na małą ilość zielonych; podczas samej walki czasem popatrzcie na tekstury na ścianach i zaobserwujcie w którym miejscu znajduje się głowa przeciwnika w odniesieniu do wzoru na ścianie, ułatwia to znacząco strzelanie i celowanie (screeny z mapy quarantine), jak i w które miejsce może dana osoba spaść po skoku na posadzce aby posłać tam granat - kwestia treningu i wprawy ;)

    - Shotgun > popularnie nazywany pompką niesamowicie skuteczna broń na krótkie dystanse przy śrucie lub na większą odległość kiedy przeładujemy na drugi rodzaj amunicji jedną kulę 'na słonia' ;) aby rozwiązać problem z długim okresem przeładowywania można po naciśnięciu klawisza za to odpowiedzialnego zmienić na chwilę broń np. na pistolet po czym ponownie wybrać pompkę; skróci to czas przeładowania do minimum; kiedy strzelamy śrutem należy podejść jak najbliżej celu i oddać celne strzały:
  • jeśli celem jest Człowiek lub Predator celować należy pod szyję nad mostkiem wtedy ofiara zbierze większość naszych kulek a jedna z nich może trafić w głowę i po walce
  • jeśli Alien proponuje głowę jak pełza ponieważ rozrzut jest duży i większość zbierze na korpus, kiedy chodzi normalnie celować należy w klatkę; strzelając jedna kulą należy celować od pasa w górę
    - Granatnik > silna i potrafiąca zrobić niesamowite szkody broń, ponieważ nieumiejętnie wystrzelony granat może spowodować śmierć członka drużyny a to już TK, przy częstych takich wypadkach pożegnanie się z grą na serwerze to tylko kwestia czasu; zazwyczaj wystarcza jeden lub górą 2 granaty na wyeliminowanie zagrożenia więc bezsensowne rozrzucanie doprowadzające do spamu może spowodować kopnięcie z serwera; nauczcie się wykorzystywać ściany aby były Waszym sprzymierzeńcem kiedy odpalacie nada, niech się odbije i poleci za róg, w jakiś niedostępny kąt, również przy samej ucieczce biegnąc do ściany można puścić granat pod odpowiednim kątem na ścianę czy sufit aby odbił się i aby przeciwnik sam w niego wlazł lub się wręcz wycofał do tyłu nie chcąc w niego wejść ;) teraz o samych granatach :
  • TIMED GRANADES > granacik podstawowy, który pięknie odbija się od wszystkiego i w pewnym momencie wybucha
  • EMP GRANADES > granat który przy detonacji emituję fale impulsu elektromagnetycznego (taka bombka choinkowa z żarówką); nadaje się idealnie do ściągnięcia kamuflażu z Predatora i wyssania z niego energii potrzebnej do włączenia 'cloack'a', uleczenia się lub też do wykorzystania ewentualnej broni energetycznej; w przypadku Aliena powoduje nagłe napięcie jego mięśni i 'zwarcie' w jego ciele - zarówno Aliena jak i Predatora pozbawia ruchu na jakiś czas (ahh to otumanienie) u Człowieka po znalezieniu się w promieniu EMP przestaje działać radar a energia do Noktowizora czy też żarówki którą 'tacha' na plecach zostaje wyssana i trzeba poczekać jakiś czas aż się 'odelektryzuje' (więcej cocolino)
  • PROXIMITY GRANADES > mina aktywna (zbliżeniowa), przylepia się do wszystkich prawie powierzchni ściany, podłogi, sufitu uaktywnia się po 2-3 sekundach; zostawiasz i zapominasz (jak wejdziesz w nią sama uaktywni się i zada takie samo obrażenie jak przeciwnikowi); jednak poinformuj inne osoby z Twojej grupy że zostawiasz 'pamiątkę' by ktoś przypadkowo jej nie znalazł; sama mina uaktywnia się na ruch i wtedy następuje detonacja
  • SPIDER MINES > miny pajączki które po pozostawieniu podążają same za celem który je uaktywnił, jednak można je łatwo zgubić lub oszukać, przylepiają się w identyczny sposób jak miny zbliżeniowe; nie przesadzajcie z nimi i informujcie drużynę o ich lokalizacji np. 'Panowie, 'chodzimy po angielsku' ;)

    opisy Alieniątek podesłane przez Spiv'a

  • DRONE
    Jeden z najbardziej zbalansowanych alienów. Porusza się z dość dużą szybkością jest tez silniejszy niż Runner co wpływa zarówno na zadawane obrażenia jak i na długość skoku (pounce). Jeśli rozpoczniecie Waszą przygodę z Alienami od Drone, zaczniecie nią grać dostrzeżecie po jakimś czasie jak doskonała jest to "Maszyna do zabijania".
    Jej wygląd (czarny kolor) sprzyja ciemnym zakątkom niemal każdej mapy.
    Jednak z własnego doświadczenia wiem iż mało kto gra Drone'em gdyż wymaga on nieco rozmysłu i taktyki. Drone ma małe szanse na otwartej przestrzeni przeciwko doświadczonemu Snajperowi, lecz w ciemnych zakamarkach niema sobie równych. Wyuczeniem się gry Drone'em zyskacie sobie dużą przychylność i prestiż w środowisku graczy.

    Wielu graczy poświęcających się Drone'owi jak i pozostałym Alienom zazwyczaj leci do przodu machając łapami i zapominając, że to do niczego nie prowadzi, stają się w ten sposób łatwymi celami. Nie zapominajcie że to Wy tu macie polować a nie chcecie zapewne żeby to na Was polowano. AvP2 daje Wam możliwości ominięcia Czujnika Ruchu ludzi - wykorzystajcie to. Wiedząc skąd Wasz przeciwnik wyjdzie przyczajcie się w ciemnym miejscu nie ruszając się z niego na krok (gdyż każdy krok czy ruch łapami albo ogonem zdradziłby Waszą pozycję). Niemile zaskoczony przeciwnik trafiony nie wiadomo skąd Pouncem ma niewielkie szanse na przeżycie, lecz niech nie zwiedzie Was jego bezbronność. Po ogłuszeniu go należy jak najszybciej przeskoczyć nad nim (zwykłym skokiem) i dokończyć dzieła niezwykle ostrymi pazurkami ;] . Taktyka ta pozwala na zwiększenie Swoich szans nawet gdy wrogowie przewyższają Nas liczebnie. W czasie poruszania się Drone'em należy pamiętać o włączeniu od razu kucania (crouch toggle), jest ona wtedy trudniejsza do trafienia. Poruszanie się po ścianach również zwiększa Nasze szanse na udany atak. Zmiana taktyki w czasie gry odgrywa nie mniejszą rolę. Po parokrotnym czyhaniu na wroga najlepiej jest w pewnym momencie przypuścić frontalny atak. Wróg zmylony i przekonany że nadal gdzieś się chowamy nie będzie się tego po Nas spodziewał ;] . W czasie takiego ataku ważne jest aby jak najszybciej znaleźć się obok niego, następnie ogłuszyć go ogonem niekiedy można trafić wroga przelatując koło Niego, potem już wystarczy jeden celny pounce i kolacja podana ;]

    W grach typu 1/1 należy pamiętać iż przeciwko snajperowi mamy małe szanse. Wykorzystując wyżej wymienione taktyki możemy przeciwnika niemile zaskoczyć ;) . W czasie takowej rozgrywki należy przewidywać ruchy wroga (a szybkość i siła Drone Nam wszystkim to ułatwia). Należy także pamiętać o 'Respawn'ach' w czasie takiej gry 1/1 ! i tu gra nam daje małą możliwość wymuszenia 'Respawn'u' przeciwnika w danym miejscu mapy ;] . Otuż przeciwnik zawsze pojawia się po przeciwnej stronie mapy stąd też wiemy skąd przyjdzie ;] . Niech Was nie zraża to iż Runner jest szybszy czy Predalien silniejszy - Drone to najskuteczniejsza maszyna do zabijania spośród Gatunku Alienów.

  • PREDALIEN Wywodzący się z ciała Predatora Alien. Nadzwyczaj silny i szybki w powietrzu. Niestety zbyt duży, jest jak przysłowiowy "kloc drewna". Łatwy do trafienia jeśli w porę zauważony. Wytrawny Snajper trafia go zazwyczaj w powietrzu tak że na ziemie powracają tylko szczątki. Nieporadny na ziemi, lecz jego zaletami są długie zakończone szponami łapy oraz najdłuższe skoki. To dzięki nim na rozległych mapach można zmasakrować zaskoczonych (dzięki długiemu celnemu skokowi) wrogów. Wadą Predaliena jest to że nie może się pożywić na ciele swej ofiary, tak efektywnie jak Drone czy Runner. Predalien najlepiej nadaje się do zwalczania Ciężkich Predatorów walczących włócznią. Do zasadzek na wroga niezbyt się nadaje więc należy się skoncentrować na ataku z dużej odległości. Poruszać się Predalienem najlepiej w pozycji wyprostowanej gdyż inne sposoby są zbyt wolne. Celny 'Pounce' we wroga powinien go powalić od razu , jeśli nawet nie szybko podskakujemy (zwykłym skokiem) i dobijamy wroga od tyłu pazurami.

  • PRETORIAN
    Alien najbardziej zbliżony wyglądem i właściwościami do swojej Królowej. Nie posiada zdolności poruszania się po ścianach czy też długich skoków, jest za to jak czołg na dwóch łapach. Niesamowicie odporny na obrażenia i bardzo silny. Długi ogon jak i możliwość żywienia się na swych ofiarach sprawiają, że jest to równie zręczna maszyna do zabijania jak Predalien. Jego czarny kolor sprawia iż w ciemnych zakątkach mapy możemy przyprawić czasem przeciwnika o zawał serca ;] . Pretorian to osobnik idealny na mroczne tunele, słabo oświetlone pomieszczenia. Dość dobrze, powiedziałbym iż najlepiej nadaje się na mapę Alley.
    W czasie walki takim biegającym czołgiem należy pamiętać o używaniu ogona - jest on w tym przypadku bardzo przydatny.

  • QUEEN
    Jest największa i zarazem najsilniejsza ze wszystkich Alien'ów. Królowa gatunku - wielkich rozmiarów i niesłychanie wytrzymała na obrażenia. Przemiana w Królową zależy głównie od ustawień danego serwera. Po zabiciu zazwyczaj 6'ciu wrogów i nie ginięciu ani razu przemieniamy się w Królową. najpotężniejszy jej atak wykonujemy przy pomocy ogona - zabija ona zazwyczaj każdego jednym celnym ciosem.

    opis runnera podesłany przez Trombke

    Runner - Na początek kilka ogólnych informacji:
    Powstały z embrionu umieszczonego w ciele psa, tak jak inne formy Aliena przyjął duzo właściwości swojego żywiciela, czyli w tym przypadku szybkość, zwinność i to że chodzi na czterech kończynach. Niestety traćąc przy tym pełnię siły fizycznej oraz wytrzymałości. Chyba nie muszę mówić jak wielką zaletą jest szybkość, ale trzeba potrafić ją wykorzystać tak, aby nadrobić bardzo małą wytrzymałośc i siłę. Gra Runnerem jest trudna, ale naprawdę warto ją opanować. Łatwo powiedzieć - nie dać się trafić, ale jak to zrobić? Przede wszystkim, cały czas pozostawać W RUCHU. Od tego należy zacząć. Runner nie jest postacią do czekania aż ofiara wpadnie w łapki, o nie! Trzeba przestać grzać dupe w ciemnym kącie i ruszyć na polowanie. Pamietaj - to TY jesteś łowcą. Dobry Runner (taki jak jaaaa :P ) może rozprawić się z czterema przeciwnikami (mam tu na myśli ludzi) póki grają czysto. Pamiętaj, że nie masz maskującej karnacji, nie ukryjesz się w cieniu.

    Ataki - Runner posiada 4 formy ataku. Tutaj zamieściłem opis każdego z nich:

  • - Pounce - Posiada go każdy Alien oprócz Praetoriana i Królowej. Polega on na dalekim skoku przy jednoczesnym ataku pazurami.
    Zalety:
    + Duże obrażenia - większe niż Pounce Drone'a. Do tego cios ogłusza po trafieniu w jakąkolwiek część ciała na stosunkowo długi czas (ok.3-4 sekund)
    + Duży zasięg - mimo iż Runner dysponuje najkrótszym Pouncem ze wszystkich Alienów wystarcza on aby pokonać długi dystans
    Wady:
    + Po gościu zabitym z Pounca nie zostaje mięsko!
    + Pounce pozwala na atak na dystans, jednak im większa odległość, tym dłuższy lot, a co się z tym wiąże - łatwiej po prostu usunąć się z drogi, lub ustrzelić w locie.
    + Jeżeli użyjemy Pounce'a w bliskim starciu, istnieje duża szansa na spudłowanie a wtedy, nie możemy się zatrzymać i lecimy hen, daleko, dając przeciwnikowi czas na zebranie amunicji, lub uleczenie się. Na bliskie starcia lepszym wyborem jest uzycie ogona.
    + Podczas skoku wydajemy charakterystyczny skrzek, który bardzo łatwo jest usłyszeć nawet z dużej odległości.

  • - Ogon. Posiada go każdy alien. Ma bardzo małe obrażenia, ale każde trafienie w głowę oznacza ogłuszenie, co daje nam czas na wypowadzenie czystego (bez szansy na pudło) pounce'a. Ogłuszenie ogonem daje nam jednak znacznie mniej czasu, bo trwa ok. 1-2 sekund.
    Zalety:
    + Szybkie ogłuszenie
    + Cichszy od Pounca
    Wady:
    + Mały zasięg - podobny do tego jaki posiada Predowa dzida.
    + Trudność w użyciu - ogłuszenie powoduje jedynie trafienie w głowę.Dojście do wprawy wystarczającej aby w toczącej się walce trafić w głowę może potrwać naprawdę długo.

  • - Łapy - jak każdy alien Runner posiada łapy :) Nie są one jednak tak silne jak u innych form aliena. Zabicie kogoś samymi łapskami jest trudne i.. Pracochłonne. Jednak jest jeden szczególny przypadek: Hard-drap czyli "Łapki versus Głowa Przeciwniaka - Ostateczne Starcie" >) Piękna rzecz, aż sie łezka w oku kręci :) Proste. Jeżeli trafimy pazurami w głowę przeciwnika, wzmieniona wcześniej część ciała ląduje gdzieś daleko pozostawiając jedynie smugę krwi...
    Zalety:
    + Szybkie (ok. 4 ciosy na sekunde w seriach po 2 uderzenia)
    Wady:
    + Nie za wielkie obrażenia

  • - Headbite (głowo-gryzienie :)) - Trudne w użyciu, częściej wychodzi niechcący niż specjalnie. W momencie gdy celownik znajduje się na głowie przeciwnika na gorze i dole ekranu pojawiają się ząbki. Wystarczy wtedy nacisnąć podstawowy atak, aby nasz przeciwnik stracił głowę w pięknym stylu, a nam zregenerowało się trochę (nie tak mało :P ) życia!
    Zalety:
    + Cios automatycznie zabija
    + Ładnie to wygląda
    + Zjadając gościowi głowkę odzyskujemy HP'ki!
    Wady:
    + Trudne w użyciu
    + Nie działa na Predatora w masce!(której można go pozbawić pouncem
    + Mały zasięg

    Taktyki, rady - Jak już powiedziałem, podstawą jest ciągły ruch. Nawet jeżeli nie ma nikogo wokoło, czekaj w ruchu. Chociażby biegając w kólko, albo skacząc z miejsca na miejsce. Pamiętaj, że ludzie mają Motion Sensor'y (Czujniki Ruchu). "Widzą" Cię przez ściany, na różnych pietrach itp. Aby podejść takiego człeka musisz zbliżać się od tyłu, najlepiej używając Kucnięcia (domyślnie "ctrl") lub wallwalka (chodzenia po ścianie, domyślnie "shift") bo wtedy nie słychać stukotu pazurów i tym samym zmniejszając szanse na wykrycie. Co zrobić gdy jestem juz blisko? br> Są dwie szkoły:
    Pierwsza z nich mowi, żeby zaatakować z Pounce'a. Natychmiast po wylądowaniu (nieważne czy trafiliśmy czy nie) trzeba się usunąć w bok, albo przeskoczyć napastnika skokiem z kucnięcia i jak najszybciej dobić.
    Druga sugeruje, aby Podejść jaknajbliżej jaknajciszej i albo zabić jednym dobrzym wgryzem w czaszke, albo ogłuszyć ogonem, a potam tak jak wyżej.

    Kolejną rzeczą jest, aby w momencie gdy zostaliśmy już zauważeni, nie biec jak wół wprost na przeciwnika! Jeżeli znacie mapę, sprobojcie znaleźć jakąs drogę ucieczki, aby ponowić atak za chwilke :) Jeżeli jednak nie znacie mapy/nie ma takiej drogi/ nie widzicie w tym sensu/ nie chce Wam się, to trza biec na niego ciągle chodząc NIEREGULARNIE na boki i podskakując. Zwykły skok Runnera wyglada tak samo jak pounce (oprocz odgłosu i tego ze nie lecimy tak szybko) wiec jest to dezorietujące dla niewprawnych graczy. Nieregularnie dlatego, ze w momencie gdy robimy na przykład dwa skokiw prawo, dwa w lewo, dwa w prawo, dwa w lewo itd. to łatwo jest przewidziec ruchy i w koncu trafić. Jeżeli znajdujemy się w tunelu, bardzo dobrą techniką jest łażenie po ścianach na boki robiąc "beczki" i cały czas sukcesywnie zbliżać się do ofiary.

    Sniperzy - Niebo w gębie :) Dla runnera sniper to najlepsze co może się trafić. A jemu bardzo trudno NAS trafić, jeżeli pamietacie o tym co napisałem wyżej. najlepiej jest stosując wyżej opisaną technikę podbiegać unikając kolejnych strzałów (ma jedyne 10 naboi w magazynku!) próbując nie dopuścić go do żadnej skrzynki z ammunicją. Atak powinien być szybki, ale nie wolno atakować ze zbyt dużej odległości! Gdy używamy ponca z daleka prosto na kogoś to na jego ekranie niewiele się poruszamy - bardzo łatwo jest odpalić ze snajperki i po kłopocie. dlatego podchodzimy w miarę blisko, i najlepiej jest skoczyć TUŻ po jego strzale.

    Pulse Rifle - Horror... Strzeżcie się granatów! I do tego ciągły ogień. Wprawny gracz jest NAPRAWDĘ trudny do zabicia. Szczerze mówiąc nie wypracowałem jeszcze skutecznej taktyki na tą broń. Unikać, bieg, bieg, bieg, pounce, ogon, łapki i... teoretycznie leży :)

    Po zakończeniu walki rozglądamy się, jak na skrzyżowaniu lewo, prawo, tył, przód, jeśli mamy na to dość czasu to pora się posilić: Jeżeli nasza ofiara nie zginęła z Pounce'a to zostały jej szczątki - jedzonko. Nawet na trupa działa Headbite. Jeśli głowa się uchowała, to najpierw zjedzcie ją, bo ona daje najwięcej HP'ków. Pożniej rozszarpujemy łapkami całą resztę - za to też regeneruje nam się życie.

    Chciałbym jeszcze dorzucić kilka porad: Jeżeli dopiero uczycie się grać, to grajcie tak, jakby jedna kula, jedno trafienie z byle noża było śmiertelne. Nie macie dużego zapasu HP, o nie... A może się zdarzyć, ze do następnej bitki nie bedzie co jeść... A wtedy to naprawdę kaze uderzenie jest już smiertelne :)

    Najważniejsza rzecz: gra ma wam przynosić przyjemność! Ja osobiście czuję powołanie grać właśnie runnerem. Po prostu mi się to podoba. Nie ulegajcie opiniom że na przykład "Runnery są dla noobów, a predalienami grają mistrze", bo tak nie jest. Nie raz już Runnerem pokonywałem Predalieny, mimo że on na mnie potrzebuje jednego ciosu a ja na niego trzy. Nie poddawajcie sie!

    opis Heavy Preda podesłany przez Volwer'a

  • HEAVY PREDATOR
    Postać prestiżowa, niełatwa w opanowaniu, ale opanowana, daje wysokiej noty efekty. Ma na wyposażeniu Wirsty, Dysk, Włócznię i NetGun’a (wyrzutnię siatek)... Zestawienie z pozoru „ekscentryczne”, lepiej poznane, staje się logiczną całością...

    Wristy > Podstawowa broń używana w zwarciu. Bardzo mały zasięg tej broni zmusza gracza do bliskiego kontaktu, więc w walce z alienem wydaje się nieskuteczna, ale za to satysfakcja płynąca z pokonania wrogą ta bronią jest ogromna. Dobre na humanów, jak dla mnie na alieny mniej. Dwa tryby ataku - szybszy, polegajacy na ciaglym wymachiwaniu ostrzami, oraz wolniejszy, precyzyjniejszy, pozwalajacy na skumulowanie sily ataku na jednym uderzeniu.

    Dysk > Broń dalekosiężna, samonaprowadzania, aczkolwiek możliwa do ominięcia. Skuteczna szczególnie przeciwko Humanom, bo alieny są zbyt szybkie i ruchliwe by je dyskiem trafić, ale to również jest możliwe. Nadmierne używanie dysku świadczy jednak o małych umiejętnościach, bo sprowadza się do „rzuć dysk i miej nadzieję, że trafi”... Można go przywołać po rzucie do siebie, co jednak zżera trochę energii (niebieski pasek po prawej stronie ekranu).

    Włócznia > Służy do walki w zwarciu, ma większy zasięg i posiada dwa tryby ataku, tak naprawdę główna broń ofensywna tego predatora. Dobra zarówno na ludzi jak i na obcych, a nawet na inne predy. Stosowana często w połączeniu z siatką.

    NetGun > Wprowadza taktykę do tej postaci. Sprawia, że możemy zabić efektywniej, i z większą satysfakcją. Łapiemy przeciwnika w siatkę i musi on użyć noża (human) / pazurów (alien) / wristów-włóczni (predator) by się z niej wyplątać, co daje nam kilka cennych sekund unieruchomienia. Wtedy to mamy dwa wyjścia:

  • Podlecieć z włócznią, wristami i dobić przeciwnika...
  • Jeśli okaże się, że nie damy rady dobiec do wroga zanim się oswobodzi, możemy użyć dysku, który sam dokończy sprawę

    Dodatki:
    Cloack – umiejętność każdego predatora do stania się *prawie* niewidzialnym, co zawsze utrudnia trafienie. Automatycznie wyłącza się gdy użyjemy dysku.

    Taktyki:
    - Włócznia(ew. Wristy) (+ Cloack) Klasyk, używany często i z lepszym lub gorszym skutkiem. Jak się dużo walczy włócznią to z czasem i nabytym doświadczeniem można dojść do poziomu gdzie jedno machnięcie równa się headshot (kill).

    - NetGun + Włócznia(ew. Wristy) (+ Cloack) Ciekawa taktyka, satysfakcjonująca i dająca dreszczyk emocji, bardzo poważana przez innych graczy. Personalnie polecam, dobra na każdą rasę.

    Można kombinować z mutacjami, dyskiem itd. Dla mnie to nie ma sensu, bo taki dysk zdejmuje nam Cloack i już jesteśmy łatwi do trafienia.

  • Czego trzeba się wystrzegać podczas gry Heavy Predatorem:


  • Speed Hop - błąd gry, pozwalający zwiększyć szybkość predatora. Straszne świństwo, łatwe do wykrycia i często będące pretekstem do tego by ktoś pomógł takiemu predatorowi pożegnać się z serwerem.

    Cloack Camping – siedzenie na włączonym cloacku i walenie dyskiem do przebiegających celów. Pomijam fakt, że po jednym rzucie dyskiem wyłącza się cloack, i trzeba chwile poczekać, nim będzie można go znów włączyć to taka gra to po prostu lamerstwo...

    Only Dysk – Dysk ma prawie każdy Predator, więc wybór Heavy Predatora po to, by walić TYLKO dyskiem to chore. Dysk nigdy nie daje 100% pewności zabicia. Poza tym Heavy Predator to głównie NetGun i Włócznia, bo jak już mówiłem Dysk to ma prawie każdy Predator.

    opis Light Predatora podesłany przez Dugiego

  • LIGHT PREDATOR
    Jedna z trudniejszych postaci w grze avp2, ze względu na swoja budowę jest mało odporny łatwy do zabicia, lecz nadrabia swoja szybkością i zwinnością. Gracz który docenieniu zalety tej postaci wie ze stanowi dobra maszynę do zabijania. Dzięki swojemu wyposażeniu które stanowią śmiercionośne zabawki niosące śmierć i zniszczenie jest nie lada utrapieniem większości graczy na scenie. Gra ta postacią będzie wymagać od gracza dużego wysiłku i nie lada cierpliwości. Bronie tej postaci są dość trudne do opanowania:
    Kusza > broń pozwalająca na strzelanie dwoma trybami z pojedynczych pocisków lub z potrójnych, dobry gracz wie że stanowi to piękne narzędzie śmierci i może przynieść wiele zabawy podczas gry Bomby > małe ładunki eksplodujące samoczynnie trafiając w ofiarą lub za pomocą detonacji przez samego gracza, dobre wyczucie pozwala na detonacje tuż przy samej ofierze
    Dysk > wchodzi w wyposażenie prawie każdego Predatora jest to broń dość łatwa, trafiająca po namierzeniu sama w ofiarę, ale też łatwo ją można ominąć.
    Wrist > magiczna broń, ostrza nadgarstkowe, umiejętnie wykorzystane potrafią być niesłychanie groźną bronią; są szybkie ale używanie ich pociąga za sobą ogromne ryzyko, trzeba podejść wystarczająco blisko by móc wprost ‘dotknąć’ daną postać; technika gry sama w sobie jest ‘hardcore’owa’ do bólu, ponieważ trzeba wyczuć daną postać, która ma być potencjalną ofiarą; opcja walki tą bronią sprowadza się do nagłego zadania celnego ciosu aby powalić ofiarę jednym maksymalnie dwoma celnymi strzałami w przeciwnym wypadku pada się martwym; sztuka podejścia sprowadza się do ciągłego schodzenia z linii ognia przeciwnika i w tym jest cały trik, aby żywym podejść i mieć szanse ugodzić przeciwnika prosto w głowę, nie należy się skupiać na innej części ciała ponieważ traci się cenny czas i im bliżej się podejdzie tym łatwiej jest zginąć; doskoczenie do ofiary zadanie ciosu lub dwóch, odskok i ponowny atak; należy wykorzystywać wszystkie możliwe do tego celu uwarunkowania terenowe; bardzo ważna jest przewaga wysokości aby spaść komuś prawie ‘na głowę’ i trafić; wymaga sporej wprawy ale jest możliwe, idealny przykład stanowi mapa overlock na której z górnego poziomu można bez większych lub w ogóle bez żadnych strat na ‘punktach życia’ tzw. hp’kach spaść w okolice ofiary; najlepszą taktyką jest zapędzenie ofiary w jakiś róg aby już nie miała gdzie się wycofać i wtedy wykonanie celnego cięcia w głowę; w ten sposób można zabić prawie wszystko – najciężej jest z Królową Alienów – szarża na nią zazwyczaj kończy się śmiercią; jeśli Alien pełznie najlepiej jest kucnąć i machnąć łapką kiedy podejdzie, ponieważ jest to odpowiednia wysokość dla pełzacza aby zginąć ;) ; trzeba stale uważać na punce Alienów i odskakiwać kiedy już dolatują, wtedy przy odrobinie szczęścia można zgarnąć go w locie ale to już naprawdę wymaga wprawy no i niezłego ‘farta’; w ciasnych korytarzach trzeba nauczyć się uników i skoków ‘bokiem’ postaci – powoduje to niezły ból szczególnie u snajperów ale często da się uniknąć zmasakrowania; nawet kiedy Alien ogłuszy Nas pouncem nie powinno tracić się zimnej krwi i próbować odwrócić się aby stanąć do niego przodem – Alien musi podejść by zadać decydujący cios – a nawet jeśli wykona kolejny skok – można spróbować go trafić jak w Nas leci (zaufajcie da się); podobnie jest kiedy zostanie się podpalonym; kiedy w pobliżu Człowieka biega któryś z Alienów, z powodzeniem możemy przełączyć wizję na czerwoną i polować na Aliena jak i na Człowieka ponieważ z bliskiej odległości Człowiek będzie widoczny a Alien wprost będzie świecił jak żarówka; i po prostu trzeba chcieć i ćwiczyć bo samo nic nie przychodzi

    opis Predatora podesłany przez PeBe

  • PREDATOR
    Wszystkie inne rasy Predatorów wywodzą się właśnie od niego. Nie łatwy do opanowania jeśli przyszły gracz myśli o jakiejkolwiek taktyce, a nie o nabijaniu bez umiaru fragów. Oto poniższy ekwipunek z którym będziemy mieli kontakt przy wyborze tego Predatora:
    Wristeblades > Podstawowa biała broń każdego predatora, którą nasz łowca nosi w okolicach nadgarstka, śmiertelna w bliskich starciach, posiada dwa tryby ataku: pierwszy bardziej skuteczny, drugi zadaje większe obrażenia w postaci jednego uderzenia, Combistick > Włócznia, która jest bardziej zabójcza pod każdym względem w porównaniu do Wristeblades (siła, odległość która dzieli nas od zadania ciosu może być większa niż przy podstawowych 'ostrzach') doskonale sprawdza się przeciw każdej rasie. Drugi atak 'dzidą' zadaje większe rany (najczęściej śmiertelne),
    Netgun > Używany przeważnie wraz z Combistickiem, ofiary tej podstępnej zabawki dzielimy na dwie grupy:
    Ludzi - Wystrzeliwana siatka (która uprzednio nie zestrzelona pociskiem w locie z broni człowieka) łapie ofiarę i pozostawia mu niewiele rozwiązań (bezinteresowne wysadzenie się granatem, czasem z łowcą... próba rozerwania siatki za pomocą noża)
    Aliens - Złapany obcy jest obezwładniony na około 3 sekundy (póki nie rozszarpie siatki) w tym czasie możemy pozbawić go życia Combistickiem lub Wristem (bardzo cenione zdobycie fraga w ten sposób) lub dobicie dyskiem albo plazma pistolem (mniej cenione zdobycie fraga)
    Plazma Pistol > Broń plazmowa (ogólnie nie lubiana przez duża grupę graczy, z powodu bardzo dużej siły rażenia) posiadająca dwa tryby strzału:
  • pierwszy: Jest to skupiona duża energia w jednym pocisku, która wystrzelona celnie potrafi pozbyć życia każdą ofiarę,
  • drugi: Trzy mniejsze ładunki wystrzelone pod kątem. Służą przeważnie do ogłuszenia przeciwnika (głównie aliena - nie może się poruszać przez kilka sekund dając przy tym Predatorowi czas na wykończenie robaczka :) )
    Disc > Broń łatwa w użyciu, trafia ofiarę tuż po namierzeniu, skuteczna w wąskich korytarzach odwrotnie zaś na otwartych mapach.

    cdn...








    --------------------------------------
    Autor: [FPP]Volwer
    Aktualizacja: 08·12·2004 - 07:01



     : DRUKUJ 

  •      




       


    f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
    Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


    Dzisiaj jest Środa · 1 Maja · 2024
    Strona wygenerowana w 0.093380 sek.