f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · a·v·p | Aliens vs Predator | Postacie

Aliens vs Predator

Postacie

Główną atrakcją w grze jest wykorzystanie niektórych elementów z filmu. Są to pewnego rodzaju „smaczki”, które zostały przygotowane przez autorów dla fanów zarówno obcego jak i predatora. Przede wszystkim występują tu :

  • Obcy / "Xenomorf" - Znany z filmów... nie jest zbyt mądry w grze. Obcy mają zdolność wykrywania każdej istoty w ciemności a to dzięki aurze, która ukazuje się wokół żywego organizmu. Mogą zeskakiwać z sufitów, biegać po ścianach, chować się w kanałach czy wentylacji. Ich wygląd jest bardzo zbliżony do obcych z filmu. Cechą charakterystyczną wszystkich obcych jest żrący kwas zamiast krwi, tak więc nawet po śmierci obcego można doznać obrażeń (czasem śmiertelnych). W grze możemy spotkać zwykłych obcych, jak również parę nowych gatunków:


    1. FaceHuger / Twarzołap - Jedna z pierwszych form w cyklu rozwojowym obcych. Są to małe pająko-podobne stworzenia które przyczepiwszy się do twarzy ofiary implikują obcego w jej wnętrzu. Twarzołapy można zaliczyć do licznych innowacji w grze. Chyba po raz pierwszy w przyszłościowych shooterach pojawia się przeciwnik posiadający atak, który zabija za pierwszym razem. Są dosyć niebezpieczne gdyż znienacka skaczą na twarz swej ofiary. Są trudne do zauważenia. Walcząc z nimi należy być skupionym i patrzyć na podłogę (lub na czujnik ruchu - marine). Jest to bardzo trudne jeśli w tym samym momencie atakują obcy. Spotkania z facehugerami są zawsze pełne napięcia i poczucia zagrożenia. O ich obecności świadczy cichy, szeleszczący odgłos. Mogą czasem przyprawić o zawał serca!

    2. PredAlien - Jest to połączenie obcego z predatorem. PredAlien jest wyjątkowo wytrzymały, chociaż porusza się wolniej niż Xenomorf. W singlu rzadko spotykane. Zwykle są tylko w pewnych określonych miejscach. Za to występują w dużych ilościach na multiplayerze, trybie "Co-op" i na singlowym "skirmishu".

    3. Pretorian - Jest to „przyboczny” królowej. Znajdują się blisko gniazda obcych. Można je już spotkać w czwartym levelu na single playerze (Marine/Predator) . Są szybkie, zwinne, wytrzymałe i przede wszystkim bardziej śmiercionośne niż PredaAlieny. Są łatwe do rozpoznania z powodu wydawanego syczącego odgłosu i charakterystycznej budowy. Mają masywniejszą budowę, większą głowę, trochę podobną do głowy królowej i długi ogon którym zadają potężne ciosy.

    4. Xenoborg - Jest to maszyna stworzona przez ludzi. Eksperymenty umożliwiły stworzenie połączenia obcego z cyborgiem. Można spotkać tę maszynę w ostatnich levelach Marines i Predatorów oraz levelach bonusowych. Posiadają one "lasery" namierzające oraz potężne działa plazmowe które jednym uderzeniem niszczą wszystko co żywe. Mimo swojego niepozornego wyglądu, xenoborgi są nieprzeciętnie wytrzymałe. Aby je unieszkodliwić potrzeba mocy wyrzutni rakiet lub serii trafień speargunem predatora.

    5. Queen – Najgroźniejsza postać w grze... spotykamy ją dopiero na końcu naszej podróży. Grając jako marine możemy ją najwyżej ogłuszyć używając granatów lub wykorzystując beczki z paliwem w niektórych miejscach. Naszym celem jest otworzyć śluzy wejść do małej wnęki nacisnąć przycisk i obserwować jak królowa zostaje wyssana przez śluzę statku. Jako predator wystarczy że zużyjemy na nią kilka pocisków spearguna a w zamian dostaniemy piękne trofeum.


  • Predator / Yautia - kolejna postać wzięta z filmu. Predator jest rasą galaktycznych łowców, polujących dla sportu i sławy. Yautia mimo struktury plemiennej i dość prostego sposobu myślenia dysponują zaawansowaną technologią, służącą głównie do przeżycia w trudnych warunkach i do zabijania. W grze robi się jednak naprawdę niebezpieczny dopiero na poziomie "Directors cut" (najtrudniejszym). Posiada potężne uzbrojenie lecz na łatwiejszych poziomach gry charakteryzuje się niską celnością. Zwykle jest niewidzialny a to dzięki polu maskującemu. Większość ataków kończy się śmiercią ofiary. Te stworzenie naprawdę może zrobić krzywdę. Niestety nie jest to postać, którą możemy spotkać na "Co-op" czy Deathmatchu z botami. Predatorzy mają także maskę która umożliwia im uruchomienie odpowiednich trybów widzenia (jeden tryb dla każdej rasy).


  • Marine - Postać posiadająca podstawowe uzbrojenie: pistols, pulsar rifle, flame thrower. Są to wyszkoleni żołnierze zatrudnieni do pilnowania kolonii. Ich ekwipunek i broń nie zostały jednak dostosowane do przeciwników takich jak predatorzy czy obcy. Zachowują się całkiem realistycznie: chodzą w grupach, okazują strach na widok martwych towarzyszy i uciekają czasem z wrzaskiem lub rozpaczliwie się bronią. Na poziomie "Directors cut" możemy jednak napotkać na ogromy opór z ich strony. Widok dwóch marines ze smart gunami osłaniających się na wzajem to normalny widok na tym poziomie gry. Gra predatorem na "Directors cut" staje się zabójcza bez opcji "save game" i bez wyjątkowej ostrożności. Można także napotkać marines z minigunem, sadarem czy granade luncher. Marines używający miniguna są szczególnie niebezpieczni, gdyż średnia długość życia pod ostrzałem tego działa wynosi ok. pół sekundy nawet u tak potężnego wojownika jak predator.


  • Colonial Guy - Jest to człowiek z koloni. Są słabo wyposażeni i nieodporni na atak żadnej z trzech ras. Uzbrojeni są w koktajle molotova, shotguny i pistolety. Z taką prowizoryczną bronią niewiele zdziałają, lecz grając alienem nie należy ich lekceważyć, gdyż celne trafienie może mocno nas uszkodzić lub nawet zabić.


  • Cyborg - Jest to postać o większej wytrzymałości niż każdy, przeciętny człowiek. Widzą więcej niż marines i colonial guys. Cyborgi nie posiadają aury przez co na poziomie "Dircetors cut" (gdy gramy obcym) są ciężkimi przeciwnikami. Można przez nie zostać zaskoczonym i zginąć w niewiedzy o istnieniu zagrożenia.


  • Sentry Gun - Jest to automatyczny strażnik zaczerpnięty z filmu. Efekt jego działania jest imponujący. Możemy napotkać sentry guny zarówno w levelach predatora, obcego czy też marines. Na poziomie "Directors cut", a nawet na treningu, nie polecam samobójczych biegów przez korytarze z wystawionymi sentry gunami. :) Działo ma dość konkretną siłę ognia (gdzieś między smartgunem i szybkostrzelnym minigunem). Na szczęście sentry gun ma ograniczony kont ostrzału, dzięki czemu można zawsze obejść go.








  •  + DODAJ NOWY TEMAT 




    --------------------------------------
    Autor: [FPP]Liv3sMack
    Aktualizacja: 02·12·2002 - 07:01



     : DRUKUJ 

         




       


    f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
    Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


    Dzisiaj jest Piątek · 26 Kwietnia · 2024
    Strona wygenerowana w 0.144622 sek.