f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · a·v·p | Recenzja

Aliens versus Predator2: Primal Hunt

Recenzja

Wypowiada się Liv3sMack:

Po ponad pół rocznej przerwie na rynku gier pojawiły się plotki o nowym dodatku do gry Aliens versus Predator 2, nazwanym Primal Hunt. Wszyscy z niecierpliwością wyczekiwali aż nowe cudo Third Law (bo tak nazywała się firma, która podjęła się stworzenia ów dodatku) ujrzy światło dzienne choćby w wersji beta. Tak też się stało... do naszych rąk od razu trafił krótki, dynamiczny i fajnie nakręcony film prezentujący pokrótce postacie i wydarzenia, które miały wydarzyć się podczas gry. Oprócz filmu dostaliśmy także dużo screenshotów po których ciekła ślina na widok nowych lokacji, broni, wyposażenia i zupełnie nowych postaci w grze dla pojedynczej osoby.

Third law znane miedzy innymi ze stworzenia gry Psycho Nightmare Circus (produkt ten nie wywołał furory wśród gier FPS i został chłodno przyjęty) pokazało, że ludzie którzy tam pracują mogą jeszcze wiele dobrego od siebie pokazać. Dostajemy produkt na wysokim poziomie, z dobrą oprawą graficzną, niesamowitymi efektami dźwiękowymi, za niską cenę! W Polsce Primal Hunt został wydany przez firmę Play-It, która do fajnego pudełka z grą wrzuciła jeszcze „klimatyczny plakacik” ;].

Primal Hunt pod względem fabularnym opisuje wydarzenia dziejące się ponad pięćset lat przed wydarzeniami w podstawce. Jest to jakby uzupełnieniem (w jakimś stopniu na pewno) fabuły z Aliens versus Predator 2, które wprowadza nam nowe postacie i ogromne, tajemnicze lokacje. Wcielając się w nowe postacie (Corporate Dunya, Ancient Predator, PredAlien) mamy za zadanie odnaleźć tajemniczy artefakt lub odebrać go z rąk wroga. Niestety, jak na ironię losu w Primal Hunt do końca nie wiemy kiedy, jak i po co tajemniczy artefakt został stworzony. Jego działanie po chwili zostanie profilaktycznie ukazane już na początku gry i na tym się kończy znajomość z ów przedmiotem. Nie znajdziemy o nim zupełnie nic w samym Aliens versus Predator 2, więc mamy tu dodatek który według Third Law jest uzupełnieniem wydarzeń lecz sam wprowadza nowe niewytłumaczone zdarzenia :/

Ponadto do rąk własnych (w grze oczywiście ;]) dostaniemy nowe zabawki degradujące, poruszające się groźne stworki! Nowa broń zarówno dla predatora jak i ludzi pomoże na pewno w każdej sytuacji! Naprawdę dobra robota... tylko dlaczego nie zostały zawarte w podstawce (AvsP2)?! Fajną sprawą wydaje się być możliwość rozkładania w dowolnym miejscu automatycznych strażników (karabin dużego kalibru na trójnogu sterowany automatycznie namierzając wylot kul na poruszające się istoty/rzeczy ;]). Fani filmu Obcy 2: Decydujące Starcie na pewno wiedzą jaką masakrę robiła ta zabawka w filmie J). Dla tych, którzy nie widzieli działa Camerona proponuje lecieć do najbliższej wypożyczalni kaset video i za drobną sumę pieniężną wypożyczyć, a następnie obejrzeć film!

Primal Hunt jest dodatkiem, który już na poziomie trudności „średnim” jest przerażająco trudny! Grałem w wiele dodatków, które istotnie dodawały różne przedmioty i misje, ale osobiście nie znam innego prócz Primal Hunt, który zmieniałby stopień trudności! Najwyższym stopniem trudności w grze jest „Hardcore” i jeżeli się znajdzie osoba, która przeszła Primal Hunt właśnie na tym poziomie trudności i jest mi to w stanie udowodnić to chylę przed nią głowę i oddaje pokłony! Mi się to oczywiści podoba... dzięki tak wysokiemu poziomowi trudności gry nareszcie dostałem produkt, który był dla mnie wyzwaniem! (nie żebym się przechwalał ;>) Poczułem się jak w filmie gdy hordy obcych szybkim tempem przemieszczały się w moją stronę! Dodatek dla młodszych graczy (nie to żeby miał jakieś uprzedzenia) na pewno będzie za trudny... Jeżeli chodzi o dźwięk w Primal Hunt to większych zmian nie było... dalej jest doskonały. Klimatyczna muzyka, rozdzierające nasze uszy odgłosy i nawet ta specyficzna cisza, która przyprawia o zawał serca. Dźwiękowcy z Third Law dodali pewien motyw muzyczny. Gdy na horyzoncie pojawia się wróg albo jest w korytarzu obok, czyli bardzo blisko nas, uruchamia się rytmiczna, szybka muza (efekt ten jest identyczny jak w grze Total Anihilation - gdy wróg atakuje, cudownie wchodzi muzyka odpowiednia do przebiegu akcji!). Muzyka ta jest sama w sobie bardzo fajna i oczywiście w stylu Aliens versus Predator 2, jednak to ciągle ta sama muzyka (już tłumacze o co chodzi). Gdy wyskakuje jeden stwór uruchamia się muzyka. Stwór ginie a utwór przestaje lecieć, dwie sekundy później (dosłownie) znowu uruchamia się muzyka (już wiemy że zaraz coś wyskoczy, więc rozkręcamy działko lotnicze), wyskakuje stwór, jest muzyka, zabijamy stwora. Idziemy 15 sekund dalej, znowu uruchamia się sampel. I tak do końca gry. O ile takie rozwiązanie było naprawdę zajebistym pomysłem w Total Anihilation stworzonym przez firmę Cavedog to firmie Third Law ten pomysł zupełnie się nie udał. Po prostu ta sama muzyka uruchamiana w odległości co parę sekund po trzech godzinach grania zaczyna denerwować!

Multiplayer jest... i muzyki w nim nie ma. I dobrze bo by przeszkadzała. Gdyby tak ten sampel przy każdym respawnie wroga miałby się uruchamiać wyrzuciłbym płytkę z grą przez okno albo dał jakimś małym csowcom do zabawy ;]. Do samego multiplayera dodano cztery nowe levele wypuszczone przez firmę Sierra, na których fajnie się gra. Są ładnie wykonane i nie posiadają większych błędów. Czasem ewentualnie ktoś się zablokuje przechodząc między skrzyniami itd.

Ogółem mówiąc Aliens versus Predator 2: Primal Hunt jest udanym (chodź nie w stu procentach) produktem, na którego żaden fan tej gry nie będzie narzekał. Co do zwykłych graczy, mogą mieć wiele zastrzeżeń a poziom trudności może ich zupełnie zniechęcić. Dodatek wymaga oczywiście pełnej wersji Aliens versus Predator 2. Jeżeli masz ową wersję to zachęcam do kupienia Primal Hunt. W wydaniu firmy Play-It dostaniesz za jedyne 49 złotych bardzo ładne kartonowe pudełeczko, fajne opakowanie DVD na samą grę, klimatyczny plakacik i porządnego kopa adrenaliny na wstępie :D Do zobaczenia na serwerach!

Ps. Wpadnijcie do działu Galeria/AvsP2:PH!

Wypowiada się Kindzior:

Gra wieloosobowa w Primal Hunt wygląda podobnie jak w podstawowym AvP2, pewne modyfikacje sprawiają jednak, iż rozgrywka przybrała nieco innego „smaku” (nie koniecznie lepszego). Spędziłem przy Primalu parę ładnych godzin grając on-line i myślę: jestem gotów podać pełny obraz owego dodatku. (Uwaga: poniższa recenzja może być uznana za drastyczną przez osoby o słabszych nerwach :) ).

Zacznijmy od samych serwerów: kiedy naszym oczom ukaże się lista gier multiplayer z cala pewnością nie będzie ich wiele do wyboru. Serwerów 24h na dobę jest może z osiem a max ile widziałem było to ich szesnaście i większość z nich (prawie wszystkie) były ustawione na tryb TDM. Nie odnajdziemy tu również polskich serverów a ping na tych co są, nie powalają na kolana (pozwolę sobie nawet stwierdzić iż są marne-nikomu się nie chciało postawić czegoś na dobrym łączu).

Podczas ustawiania gier dodano dwie nowe opcje: filtr broni i filtr klas. Nie dowiemy się jednak jakie klasy czy bronie zostały wyłączone z infa serwera. Trzeba wchodzić jak to się mówi „na ślepo”.

Jak udało się zaimplementować nowy sprzęt i bronie do tryby multiplayer firmie Third law? Pozwolę sobie stwierdzić, że dość nieudolnie. Zarówno działka strażnicze, stacjonarne karabiny maszynowe, pistolety czy miotacz energetyczny, dostępne są tylko na czterech nowych mapach. Nie zostały one dodane do tych starych podstawowych czy z oficjalnego map packa z numerkiem „jeden”. Przyznam się, iż tak wielkie lenistwo programistów mnie po prostu zaszokowało.

Jeśli mam wytykać wszystkie bugi gry to wspomnę jeszcze o kilku. Pierwszy to popsuty motion tracker corpów. Cele są na nim oznaczane trochę na lewo od rzeczywistej swej pozycji. Sam wskaźnik szczytem przydatności również niestety nie jest bo 20m w przód i w tym nie pozwoli nam odpowiednio zareagować przed atakiem zbliżającego się wroga.

Drugą poważną usterką/pseudo-poprawka jest modyfikacja ogłuszenia. W podstawowym Aliens versus Predator 2 gdy twoja postać zostaje ogłuszona, miałeś bardzo małe szansę na przeżycie (zwłaszcza alienem) gdyż stałeś po ogłuszeniu w miejscu nie będąc zdolnym do ruchu (można było jedynie strzelać). Programiści z Third law chcieli to zmienić (co im się chwali) niestety po raz kolejny zrobili coś bardzo nieudolnie. W ich mniemaniu postać ogłuszona może się poruszać dalej, tracąc jednak bardzo dużo na szybkości. Okazuje się na dodatek iż w tym stanie można teraz wykonywać skoki (zarówno te zwykle jak i te bardzo wysokie predatora) jak i używać pounce alienem! W rezultacie broń ogłuszająca staje się nieprzydatna. Nowe maskowanie predatora ma sowich zwolenników jak i przeciwników. Third Law starało się nadać mu nieco filmowego charakteru. Udało im się to po części, choć nie perfekcyjnie. Predatora jest teraz lepiej widać a nawet jest możliwość zobaczenie go (przy wprawnym oku) nawet gdy się nie rusza. Sam wygląda osobiście mi się podoba bardzo i żałuję, że nie dali czegoś takiego do podstawowego AvP2.

Warto nadmienić iż kod sieciowy gry nie został w żaden sposób zmieniony i dalej ma tendencje do ghost shotów lagów i tym podobnym spraw. Dodanie automatycznych karabinów strażniczych zaowocowało powstaniem nowego źródła laga na serwerach. Jeśli rozłożysz ich zbyt dużo możesz być pewien iż bardzo to uprzykrzy grę zarówno innym jak i tobie. Na koniec zostawiłem sobie najśmieszniejsze (choć dość żenujący, przyznam). Przykłady roboty na odwal się: patrząc na druga postać w grze na multi, która trzyma pistolet czy dwa nie odnajdujemy żadnej różnicy! Programiści nie dodali drugiego rewolweru, posługująca się działem stacjonarnym faktycznie postać stoi za nim z bronią jaką trzyma w ręce, rozglądając na boki a czasem nawet do tylu. Miotacz energetyczny to po prostu dłoń preda ustawiona do przodu, która strzela żółtymi pociskami wylatującymi dosłownie z pustki. Autodestrukcja wygląda jak trochę większy wybuch granatu a co z automatycznymi wartownikami? Czy nie powinno się ich jakoś rozkładać a nie „wyrzucać” z postaci?

Jako recenzent i miłośnik klimatu aliena nie potrafiłem znaleźć prawie żadnych pożywnych, aspektów w AvP2:PH w grze po sieci. Lenistwo i nieudolność programistów i grafików z Third Law doprowadziła nie tylko do zmieszania tego dodatku z błotem przez fanów ale również zamknięciem całej firmy przez szefostwo. Może to będzie lekcja dla innych producentów pod skrzydłami Sierry zanim zabiorą się za produkcje rozszerzeń do jakiejkolwiek gry.




Temat Autor Data  
JADA SWIRY JADA :D
[GoD]/*Ldr*\R.I.Per 06·12·2003-11:01  
Alien vs Predator 2 Primal Hun...
Mati 01·12·2004-15:01  
AAAAAAA!!!
Mr X 03·12·2004-00:00  
Odp: ...
Qwer 09·12·2004-00:01  
DNO
lol 08·12·2004-15:01  
Odp: avp2 ph
kolik 01·11·2006-04:01  
Odp: odp
ja 02·11·2006-01:01  
ale lole z was
wasz pogromca!!!!!! 03·12·2007-12:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Liv3sMack
Aktualizacja: 04·12·2003 - 08:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Piątek · 29 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.071724 sek.