|
Ostatnio problem celnych ale bez efektu trafień (ghost shots) jest bardzo odczuwalny. Wystarczy wejść na dowolny serwer i popatrzeć na czat. Co chwilę ktoś mówi : "Przecież trafiłem!"; "Cztery razy dostałeś"; "On jest niezniszczalny" itp. Ciągłe niezadowolenie, nerwy i frustracja. Każdego to dotyka, marina, obcego i predatora.
Jak to ma się w rzeczywistości? Czy taki Ghost-Shot oznacza że trafiłeś, ale jakby... nie zaliczyło tego? Bo przecież widać krew (kwas) tylko nic się nie dzieje. Postaram się to wyjaśnić. Popatrzmy na poniższe obrazki:
W każdym przypadku strzał został oddany niecelnie, ale na graczu był podświetlony jego nick. W takim wypadku krew zawsze się pojawia, ale prawie nigdy trafienie nie wyrządza szkody. Można w ten sposób wystrzelać sobie cały magazynek snajperki. Czy można to nazwać celnym strzałem? "Pudło" jest bardziej na miejscu.
Teraz dodajmy do tego jeszcze fakty które potęgują ten efekt:
- odległość od celu, który ciągle się porusza, a kula leci jakiś czas do niego.
- błędy animacji, prawie nigdy obraz postaci którą sterujemy nie zgadza się z rzeczywistym jej położeniem. Animacja nie nadąża za szybkimi zwrotami postaci.
- lagi, czyli opóźnienia w stosunku do innych graczy spowodowane różnicą ping'ów.
Warto zauważyć, że krew nie zawsze pojawia się dokładnie w miejscu w które trafiliśmy. Poza tym plama jest na tyle duża, że z daleka można dojść do wniosku celnego strzału (pokryje się np. z głową). Robiąc te przykładowe obrazki, celownik był nieruchomy, model też. Także stwierdzenia typu "dostałeś prosto w głowe i nic" opierają się właśnie na takiej sztucznej krwi, która pojawiła się akurat w okolicy głowy. W rzeczywistości autorem strzału był zapewne snajper, który nie wie naprawdę gdzie strzelił, bo nie używał lunety (nie ma celownika). Zobaczył krew na głowie i stąd złudzenie.
Jaki stąd wniosek? Ghost-Shot to nic innego jak pudło. Błędem jest tylko sztuczna krew, której po prostu nie powinno być widać i nie było by problemu.
-------------------------------------- Autor: [FPP]kaczka Aktualizacja: 04·12·2003 - 12:02
: DRUKUJ
|
|