f·p·p · a·v·p
http://avp.fpp.pl


Aliens vs Predator 2

Marine

Colonial Marines – Ludzie wyszkoleni oraz porządnie wyposażeni w różnego rodzaju broń, urządzenia usuwające przeszkody bądź systemy komunikacyjne. Ich misje opierają sie na wyniszczeniu zagrożenia na koloniach które wezwały pomoc lub stracono z nimi kontakt. Posiadają potężne zaplecze z bronią oraz ciężko opancerzone pojazdy. Marines są bardzo wymagającymi przeciwnikami w grze. Nie raz napotkamy ogromny opór z ich strony i będziemy zmuszeni znaleźć inną drogę do ukończenia misji. Samo zachowanie marines może sprawić kłopoty. Wołanie o pomoc, przegrupowywanie się, czy osłanianie się nawzajem sprawia, że rozgrywka przybiera na wartości oraz stopniu trudności.

Broń oraz wyposażenie dla Marines :

  1. Nóż – Podstawowa broń każdego Marines. Nie jest zbyt skuteczna na obcych bądź predatorów, lecz może zaszkodzić ludziom oraz doskonale nadaje się do niszczenia drobnych przeszkód napodkanych w grze np. krat, beczek itd.


  2. M-4A4 Pistol – Kolejna podstawowa broń dla Marines. Posiada dwa rodzaje amunicji. Pierwsza amunicja tradycyjna sprawdza się na słabsze cele druga zaś przeciw pancerna na cele opancerzone. Naboje przeciw pancerne skutecznie mogą powalić obcego. Na ludzi zaś sprawdza się bardzo dobrze każda amunicja. Spory magazynek i dobra celność czyni z M-4A4 Pistol broń skuteczną.


  3. Shotgun – dwa rodzaje strzału. Pierwszy, typowy to wystrzał o sporym rozrzucie kilku naboi jednocześnie. Doskonale sprawdza się na atak z bliskiej odległości. Proporcjonalnie do zwiększania się odległości do celu, zwiększa się rozrzut naboi, a co za tym idzie skuteczność strzału maleje. Drugi strzał kumuluje całą siłę tej broni w jednym pocisku. W tym wypadku można używać shotguna z większej odległości. Jest to strzał o ogromnej sile, dwoma można powalić zdrowego predatora, bądź praetoriana. Główną wadą tej broni jest mała pojemność magazynku i spore odstępy czasowe pomiędzy każdym strzałem.


  4. M-41A Pulse Rifle – Broń uniwersalna służąca do szybkiej eksterminacji wrogiej postaci znana jako Karabin pulsacyjny. 99 naboi w magazynku plus 8 granatów które można załadować do podczepionego granatnika sprawia, że bron może służyć do ubijania paru celów na raz. Doskonale sprawdza się w współpracy między dwiema osobami gdy jedna z nich ma w zanadrzu M-240 Flamethrower. Broń świetnie się sprawdza zarówno w opcji single-player jak i multi-player.


  5. M-240 Flamethrower – Śmiercionośna broń w rękach doświadczonego gracza. Wypluwa strumień napalmu podpalając wroga. Broń doskonale uzupełnia się w współpracy z M-41A Pulse Rifle. Miotacz wypluwając strumień napalmu daje bardzo ładny efekt ognia. Magazynek jednak bardzo szybko się kończy przez co jest to mało uniwersalna broń. Polecam do gry w opcji single-player, a do multi-playera już mniej.


  6. M-56 Smartgun – Ciężka broń wykorzystywana przez Marines. Posiada tryb automatycznego namierzania dzięki czemu doskonale sprawdza się w walce z predatorami. Jej szybkostrzelność oraz siła rażenia sprawia, że jest kolejną bronią uniwersalną i może być używana do ataku na każdą postać w grze. Ze względu na ciężar broni spowalnia ona postać. Można także wyłączyć tryb automatyczny i ręcznie namierzać cele. Broń dobrze współpracuje z każdą inną bronią w opcji multi-player oraz jest doskonałym urządzeniem do gry single-player.


  7. M-92 Grenade Launcher – Doskonała broń w rękach bardziej doświadczonych graczy. Posiada 4 rodzaje granatów: Timed Grenades, Proximity Grenades, EMP, Spider Mines. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu czujnika ruchu, M-92 Grenade Launcher staje się zabójczą bronią. Można wykorzystać odbijające się granaty od ścian i idealnie trafić w wroga. Granaty EMP pozwalają zdjąć graczowi maskowanie predatora, a w ten sposób narażony on jest na wszelaki atak. Podczas gry multi-player można bardzo dobrze zablokować jakieś przejście, bądź obstawić minami jakieś ważniejsze punkty na mapie. Bardzo dobra współpraca jest pomiędzy M-92 Grenade Launcher, a jakąś bronią szybkostrzelną/zaporową typu minigun, smartgun. Polecam do gry multi-player tak samo jak i do single-player.


  8. M-6B Rocket Launcher – Posiada dwa rodzaje ataku. Pierwszy to zwykłe naboje wypluwane z wyrzutni. Drugi atak to zmiana na rakiety samonaprowadzające. Drugi atak jest znacznie skuteczniejszy, a świetnie sprawdza się na poziomach otwartych, na których widoczność pokryta mgłą szybko się zatraca. Namierza cel, a celownik automatycznie się przemieszcza. Dzięki temu możemy bez problemu śledzić namierzony cel i w odpowiednim momencie pociągnąć za spust.


  9. WY-102 Sniper Rifle – Broń o dużej sile rażenia. Przede wszystkim jest to broń wyjątkowo celna oraz precyzyjna. Dzięki wbudowanej lunecie możemy skutecznie unicestwiać cele z ukrycia w bezpiecznej odległości. Jeden pocisk wystarczy aby rozerwać ciało przeciwnika, toteż często używana jest na predatorów, bądź obcych. W trybie multi-player zmniejsza się skuteczność broni, gdyż ping ciąży nad graczami, co daje sporą trudność przy celowaniu.


  10. M-90 Minigun – Ciężka broń na ciężko opancerzone cele. Obciąża gracza, przez co postać porusza się wolniej, jednak wadę tą rekompensuje szybkostrzelność oraz moc broni. 900 nabojów w magazynku sprawia, że możemy ciąć, siekać bądź rozrywać wielu naszych przeciwników. Posiada dwa tryby strzału. Pierwszy polega na opóźnieniu wywołanym potrzebą rozkręcenia się działa. Drugi zaś powoduje uruchomienie lufy działa bez strzału, przez co nie ma opóźnienia przy jej właściwym użyciu. Broń jest uniwersalna i sprawdza się zarówno w grze multi-player jak i single-player.


  11. Motion Tracker – Urządzenie wykrywające ruch w kącie 180 stopni o promieniu 30 metrów. Świetnie współpracuje z M-92 Grenade Launcher dzięki czemu możemy stosować różne strategie przeciwko wrogowi. Dzięki Montion Tracker możemy także zakładać różne zasadzki co daje dosyć dużą przewagę nad wrogiem typu obcy bądź predator. W końcu my ich ruch wykryjemy, a oni naszego nie. Montion Tracker jest podstawowym urządzeniem dostępnym dla Marines już od pierwszej misji w grze.


  12. Hacking Device – Urządzenie służące do obchodzenia, naprawiania, otwierania uszkodzonych drzwi bądź systemów komputerowych. Istnieją sytuacje w których to można sobie skrócić grę używając właśnie tego urządzenia. Dostępne jest ono tylko w wersji single-player.


  13. Welding Torch (Spawarka) – Jak sama nazwa wskazuje, urządzenie służące do spawania lub niszczenia różnych krat, bądź drzwi. Co ciekawe, niektóre levele w grze multi-player zawierają to urządzenie. Dzięki niemu możemy rozłożyć całą bazę a w tym: automatycznych strażników, zabudowania bądź półki z bronią i amunicją!


  14. NightVision (Noktowizor) – Popularny noktowizor. Widać co nieco w ciemności, ale częściej używa się Shoulder Lamp. Pomocny w grze single-player.


  15. Shoulder Lamp – Lampa zamontowana na ramieniu żołnierza jest niezbędnym dodatkiem do ogólnego wyposażenia. Strumień światła jest dość niewielki, podobnie jak i zasięg, ale wystarczający aby w porę zauważyć przeciwnika. Nieoceniona w ciemnych pomieszczeniach. Bateria lampy wyczerpuje się podczas użytku. Na szczęście starcza na długi okres czasu, a jej ponowne naładowanie trwa dość krótko. Podczas ładowania baterii nie możemy używać lampy.


  16. Flares – Każdy z Marines posiada maksymalnie do 20 flar. Są pomocne, gdy trzeba oświetlić ważne miejsca podczas gry lub, gdy bateria z Shoulder Lamp się skończyła i czekamy, aby się ponownie załadowała. Flary dają więcej światła niż Shoulder Lamp, jednak szybko się kończą przez co przez większą część gry używamy ich bardzo mało.


  17. Sentry Guns – Są to automatyczni strażnicy którzy wykrywają ruch, namierzają się na cel oraz strzelają ogniem ciągłym. Są to maszyny bardzo niebezpieczne. Podczas gry multi-player możemy ich spotkać przy rozkładaniu sprzętu spawarką. W opcji single-player częściej napotkamy opór z ich strony. Nie zalecane jest wchodzenie w bezpośrednie starcie z tym urządzeniem ;]


Autor:[FPP]Gwady



--------------------------------------
Aktualizacja: 09·12·2002 - 13:01




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-04-29, 09:38, z 172.70.127.139 (172.70.127.139)
Strona dostępna online pod adresem: http://avp.fpp.pl/?pl:pages:show:89:::

DRUKUJ | Powrót